Facebook on Suomessa eniten käytetty sosiaalisen median palvelu, jossa suomalaisia on jo yli kaksi miljoonaa. Facebook toimii erityisesti kuluttajille markkinoitavien tuotteiden ja palveluiden esittelyssä ja kiinnostuksen herättämisessä.
Twitter on 140 merkin mikroblogi. Siellä käyttäjät
julkaisevat lyhyitä kommentteja ja toteamuksia. Se on tehokas kanava asiantuntijaviestintään.
Instagramia
suosivat erityisesti nuoret, koska verkostot rakentuvat kuvalliseen
kerrontaan. Instragramin soveltuukin erityisesti sellaisten tuotteiden
ja
palveluiden esille nostamiseen, jotka hyötyvät kuvista.
LinkedIn on erityisesti ammattilaisille suunnattu
verkostoitumis- ja tiedonvaihtopalvelu. LinkedIn etu on
asiantuntijuuden ja osaamisen esille nostaminen. LinkedIn
profiili onkin eräänlainen CV, jossa jokainen voi jakaa
oman työ- ja opiskeluhistoriansa, sekä suositella ystäviään ja tuttavia
erilaisiin tehtäviin.
Ja onhan näitä muistakin. On Blogger, Google+, You Tube, Foursquare, IRC-Galleria, Tumblr, eBay, Flikker, Messenger, WhatsApp, Pinterest ym.
Johan on markkinat, eihän näitä kaikkia voi millään hallita saati käyttää ja pitää ajan tasalla. Ja onhan näitä muistakin. On Blogger, Google+, You Tube, Foursquare, IRC-Galleria, Tumblr, eBay, Flikker, Messenger, WhatsApp, Pinterest ym.
Ja niin päästiinkin taas markkinointiin. Tällä kertaa markkinoinnissa perehdyttiin segmentointiin ja mainontaan. On olemassa erilaisia segmentointitapoja ja -vaatimuksia. Segmentoinnissa voidaan käyttää kovia ja pehmeitä lohkomisperusteita. Asian selventämiseksi, segmentointia harjoiteltiin ryhmissä muutamilla tuotteilla.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti