keskiviikko 9. syyskuuta 2015

Some ja markkinointi

SOME:n ihmeelliseen maailmaan kurkattiin maanantaina. On Facebook, Twitter, Instagram ja  Linkedin.  
Facebook on Suomessa eniten käytetty sosiaalisen median palvelu, jossa suomalaisia on jo yli kaksi miljoonaa. Facebook toimii erityisesti kuluttajille markkinoitavien tuotteiden ja palveluiden esittelyssä ja kiinnostuksen herättämisessä.
Twitter on 140 merkin mikroblogi. Siellä käyttäjät julkaisevat lyhyitä kommentteja ja toteamuksia. Se on tehokas kanava asiantuntijaviestintään.
Instagramia suosivat erityisesti nuoret, koska verkostot rakentuvat kuvalliseen kerrontaan.  Instragramin soveltuukin erityisesti sellaisten tuotteiden ja palveluiden esille nostamiseen, jotka hyötyvät kuvista.
LinkedIn on erityisesti ammattilaisille suunnattu verkostoitumis- ja tiedonvaihtopalvelu. LinkedIn etu on asiantuntijuuden ja osaamisen esille nostaminen. LinkedIn profiili onkin eräänlainen CV, jossa jokainen voi jakaa oman työ- ja opiskeluhistoriansa, sekä suositella ystäviään ja tuttavia erilaisiin tehtäviin.
Ja onhan näitä muistakin. On  Blogger, Google+, You Tube, Foursquare, IRC-Galleria, Tumblr, eBay, Flikker, Messenger, WhatsApp, Pinterest ym.
Johan on markkinat, eihän näitä kaikkia voi millään hallita saati käyttää ja pitää ajan tasalla. 
 

Ja niin päästiinkin taas markkinointiin. Tällä kertaa markkinoinnissa perehdyttiin segmentointiin ja mainontaan. On olemassa erilaisia segmentointitapoja ja -vaatimuksia. Segmentoinnissa voidaan käyttää kovia ja pehmeitä lohkomisperusteita. Asian selventämiseksi, segmentointia harjoiteltiin ryhmissä muutamilla tuotteilla.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti